Τι είναι πραγματικά η λεύκανση δοντιών και πόσο ασφαλής είναι η διαδικασία;

Μία αρκετά δημοφιλής διαδικασία της οδοντιατρικής με την οποία πετυχαίνεται βελτίωση της αισθητική εμφάνισης των δοντιών, παρεμβαίνοντας τόσο στο χρώμα όσο και στη φωτεινότητά τους αποτελεί η λεύκανση. Συγκεκριμένα, η λεύκανση δοντιών αποτελεί μία διαδικασία η οποία μπορεί να βελτιώσει το χρώμα και τη «λάμψη» και επιδρά αποκλειστικά στα φυσικά δόντια. Είναι μία απολύτως ασφαλής διαδικασία, εφόσον διεξαχθεί υπό την επίβλεψη και τις οδηγίες εξειδικευμένου οδοντιάτρου.

Με ποιους τρόπους πραγματοποιείται η λεύκανση;

Η διαδικασία μπορεί να πραγματοποιηθεί με δύο διαφορετικούς τρόπους. Μπορεί να πραγματοποιηθεί είτε στο οδοντιατρείο και να διαρκέσει από 40 λεπτά έως 1 ώρα, είτε στο σπίτι με ειδικούς νάρθηκες που κατασκευάζονται από εξειδικευμένο οδοντοτεχνίτη. Οι νάρθηκες αυτοί δημιουργούνται με γνώμονα τα αποτυπώματα που έχει πάρει ο οδοντίατρος, με σκοπό να εφαρμόζουν σωστά πάνω στα δόντια του εκάστοτε ασθενή. Οι νάρθηκες, μέσα στους οποίους υπάρχει ειδικό λευκαντικό υλικό, τοποθετούνται στα δόντια για μερικές ώρες, αναλόγως την περιεκτικότητα του λευκαντικού που χρησιμοποιείται και τις οδηγίες του οδοντιάτρου.

Ποιος από τους δυο τρόπους έχει καλύτερα αποτελέσματα;

Και οι δύο μέθοδοι είναι πολύ αποτελεσματικές. Ωστόσο, ο συνδυασμός και των δύο, δηλαδή λεύκανση στο οδοντιατρείο και συμπληρωματικά χρήση νάρθηκα κάποιες ημέρες στο σπίτι, εξασφαλίζει ένα άριστο αποτέλεσμα.

Από ποια ηλικία μπορεί να κάνει κάποιος λεύκανση;

Κάθε άτομο άνω των 18 ετών μπορεί να κάνει λεύκανση.

Πόσο διάστημα διαρκεί το αποτέλεσμα της λεύκανσης;

Το χρονικό διάστημα το οποίο θα διαρκέσει η λεύκανση εξαρτάται κυρίως από τις διατροφικές συνήθειες του εκάστοτε ατόμου. Πιο συγκεκριμένα, συνήθειες όπως το κάπνισμα, η κατανάλωση καφέ, τσαγιού, κόκκινου κρασιού, αναψυκτικών και άλλων τροφών που περιέχουν χρωστικές, επηρεάζουν δραματικά το αποτέλεσμα της διαδικασίας και της διάρκειάς του. Ωστόσο, ακόμα και με την συχνή κατανάλωση των προαναφερόμενων τροφών, το χρώμα των δοντιών δεν επανέρχεται σε καμία περίπτωση σε αυτό που είχε πριν τη λεύκανση, απλά σίγουρα θα υποτροπιάσει. Στις περισσότερες των περιπτώσεων, το αποτέλεσμα της λεύκανσης διαρκεί περίπου 3 με 4 χρόνια, αρκεί βέβαια το άτομο να φροντίζει για την καθημερινή υγιεινή του στόματος.

Υπάρχει πιθανότητα να δημιουργηθούν ευαισθησίες η άλλα προβλήματα;

Είναι πιθανόν να προκληθεί προσωρινή ευαισθησία στα δόντια η οποία διαρκεί λίγες ημέρες και μετά υποχωρεί. Ωστόσο, σε περίπτωση που εμφανιστεί η ευαισθησία κατά τη διαδικασία, αντιμετωπίζεται άμεσα από τον οδοντίατρο με φθορίωση, ειδικά απευαισθητοποιητικά τζελ ή οδοντόκρεμες που περιέχουν νιτρικό κάλιο. Ο λόγος αυτός υπογραμμίζει ότι είναι σημαντικό η λεύκανση να πραγματοποιείται από εξειδικευμένο οδοντίατρο.

Υπάρχουν αντενδείξεις για τη λεύκανση;

Πριν τη λεύκανση πρέπει να προηγηθεί καθαρισμός των δοντιών ώστε να είναι βέβαιος ο ιατρός ότι έχει εξασφαλίσει υγιή ούλα. Η διαδικασία της λεύκανσης αντενδείκνυται να πραγματοποιηθεί σε δόντια που έχουν σπάσει, σε δόντια με τερηδόνα, καθώς και σε δόντια που φέρουν πολλαπλά σφραγίσματα, θήκες, γέφυρες ή όψεις.

Πόσο φυσικό είναι το αποτέλεσμα;

Η λεύκανση εγγυάται ένα απόλυτα φυσικό αποτέλεσμα, αφού το χρώμα που προκύπτει από τη διαδικασία είναι το φυσικό λευκό του δοντιού που είχε το άτομο στην παιδική του ηλικία. Ωστόσο, είναι σημαντικό να γνωρίζει ο ασθενής τι αποτέλεσμα πρέπει να περιμένει, αφού τα κατάλευκα δόντια των διασήμων είναι συνήθως αποτέλεσμα προσθετικών αποκαταστάσεων όπως όψεις ρητίνης ή όψεις πορσελάνης.

Μπορεί να γίνει λεύκανση κατά τη διάρκεια της εγκυμοσύνης;

Καλό είναι να αποφεύγεται η διαδικασία κατά τη διάρκεια της εγκυμοσύνης. Μετά τη γέννηση του μωρού, δεν υπάρχει απολύτως κανένας περιορισμός. Ωστόσο, ο ιατρός συνιστά να αποφεύγεται και κατά την περίοδο του θηλασμού κυρίως για ψυχολογικούς λόγους.

Τι πρέπει να αποφεύγετε την περίοδο της λεύκανσης;

Το χρονικό διάστημα κατά το οποίο πραγματοποιείται η λεύκανση ο οδοντίατρος συνιστά την μείωση του καπνίσματος, την αποφυγή της υπερβολικής κατανάλωσης καφέ, τσαγιού, κόκκινου κρασιού, καθώς και αναψυκτικών που περιέχουν χρωστικές. Άλλα χρωμογόνα τρόφιμα όπως παντζάρια και κόκκινες σάλτσες είναι επίσης καλό να αποφεύγονται ή τουλάχιστον να περιορίζονται.

 

Aκολουθούν εικόνες περιστατικών του ιατρείου


επικοινωνία